Bezpieczne logowanie
Bezpiecznie logowanie
Logowanie do systemu EBANK polega na wpisaniu numeru identyfikatora w polu Identyfikator, hasła dostępu w polu Hasło i zatwierdzeniu danych identyfikujących przyciskiem Zaloguj. W zależności od ustawień w Banku klient może mieć dwuetapowy sposób logowania.
Bezpieczeństwo / Autoryzacja:
- logowanie za pomocą identyfikatora (unikalny numer nadawany każdemu użytkownikowi systemu przez bank w chwili uruchomienia usługi) i hasła dostępu (indywidualne hasło dostępu klienta do serwisu Internet Banking, ustalone przez niego przy pierwszym logowaniu. Hasło powinno być utworzone wg reguły i musi zawierać: o co najmniej 8 znaków o co najmniej jedną wielką literę o co najmniej jedną małą literę o co najmniej jedną cyfrę o co najmniej jeden znak specjalny Znaki niedozwolone to: ~ ` { } < > | ; ' ' ? < > ,
- dostęp chroniony hasłem (maskowanym lub standardowym) możliwość ustawienia własnego, dowolnego hasła do logowania oraz autoryzacją dyspozycji logowania: hasłem SMS, Aplikacją mobilną, tokenem
- możliwość zapisania przeglądarki jako zaufanej,
- autoryzacja operacji zlecanych w bankowości elektronicznej za pomocą autoryzacji mobilnej,
- zarządzanie limitami przelewów wykonywanych w bankowości elektronicznej i w Aplikacji mobilnej.
Pamiętaj!
Każdy system operacyjny (również oprogramowanie) wymaga stałych aktualizacji poszczególnych komponentów. Jest to konieczne ze względu na pojawiające się w różnych
elementach systemu luki, które mogą stanowić zagrożenie dla komputera oraz wykonywanych na nim czynności.
Za bezpieczeństwo środowiska, na którym pracuje program, odpowiada Użytkownik.
Podstawowe zasady bezpieczeństwa
Zachowanie zasad bezpieczeństwa zapewni Państwu pewność, że wszystkie operacje dokonywane poprzez bankowość internetową będą wiarygodne, bezpieczne i pewne oraz realizowane tylko na Państwa zlecenie.
Korzystając z bankowości internetowej należy pamiętać o następujących zasadach:
- chronić poufność kodów dostępu do programu (identyfikator, hasło, PIN) Nie podawaj kodów, loginu haseł i numeru telefonu na nieznanych stronach internetowych i w poczcie elektronicznej (e-mailach),
- chronić środki uwierzytelnienia (telefon),
- zmieniać okresowo swoje hasło i PIN,
- zawsze sprawdzać poprawność certyfikatu strony do logowania,
- używać legalnego oprogramowania, aktualizować oprogramowanie komputera (systemowe np: windows, antywirusowe), używać aktualnej, bezpiecznej i zalecanej przez Bank przeglądarki internetowej, korzystać z programów zabezpieczających komputer lub urządzenia mobilne (smartfony, tablety) - programy antywirusowe oraz zapory bezpieczeństwa (firewall-e),
- sprawdzaj daty ostatniego logowania,
- loguj się na zaufanych komputerach i w zaufanych sieciach (w tym wifi, włącz hasło dla routera bezprzewodowego),
- nie odpowiadać na e-maile zachęcające do ujawnienia poufnych danych,
- czytaj ze zrozumieniem komunikaty dotyczące bezpieczeństwa kierowane do klientów usługi bankowości internetowej publikowane tutaj oraz widomości pojawiające się po zalogowaniu do systemów transakcyjnych,
- w sytuacji utraty telefonu (środków uwierzytelnienia) lub podejrzenia, że zostały one przejęte przez oprogramowanie złośliwe lub działania niepożądanych osób trzecich Bank umożliwia blokowanie dostępu do bankowości internetowej na kilka sposobów według instrukcji lub skontaktuj się z Bankiem.