NOWA BANKOWOŚĆ INTERNETOWA Dowiedz się więcej

Blokowanie dostępu

Blokowanie Dostępu do Systemu Bankowości Internetowej EBANK przez Klienta

Ze względów bezpieczeństwa klient może zablokować dostęp do Systemu EBANK poprzez:

  1. Wysłanie wiadomości SMS na numer SMS Bankingu w bank o treści:
  • BI#identyfikator, gdzie BI – to Blokada Identyfikatora; identyfikator to login do serwisu Internet Banking. Program zweryfikuje, czy podany identyfikator jest powiązany z numerem telefonu (w Internet Bankingu, SMS Bankingu, danych osobowych). W przypadku istniejącego powiązania dostęp jest blokowany i odsyłany jest odpowiedni komunikat do Klienta.
  • BI#identyfikator#PESEL - gdzie BI – to Blokada Identyfikatora; identyfikator to login do serwisu Internet Banking. SMS blokuje dostęp z dowolnego telefonu. Uwaga! Działanie blokowania jest niezależne od posiadania przez klienta usługi SMS Banking i ustawionej uproszczonej składni zapytań

    Blokada dostępu możliwa jest jednocześnie do Internet Bankingu i Aplikacji mobilnej poprzez wysłanie SMS na numer SMS Bankingu w banku o treści: 
    • BW#Identyfikatorz numeru telefonu powiązanego z klientem (w Internet Bankingu, SMS Bankingu, danych osobowych), gdzie Identyfikator, to login do Internet Bankingu,
    • BW#Identyfikator#PESELz dowolnego numeru telefonu – należy wysłać komendę uzupełnioną o numer PESEL. 

      Po wysłaniu wiadomości SMS z komendą blokady Klient otrzyma wiadomość zwrotną potwierdzającą blokadę dostępu do serwisu bankowości elektronicznej.
  1.  W serwisie bankowości elektronicznej w opcji:
  • USTAWIENIA → KANAŁY DOSTĘPU I URZĄDZENIA, która daje możliwość blokowania dostępu do rachunków przez Internet (więcej informacji na temat tej opcji w rozdziale Kanały dostępu i urządzenia).
  • Zablokuj dostęp pod przyciskiem Wyloguj (po zalogowaniu się do bankowości elektronicznej) spowoduje zablokowanie wszystkich zdalnych dostępów do bankowości elektronicznej (Internet Bankingu, Aplikacji mobilnej Nasz Bank, Klient też nie zaloguje się do mojeID, nie zmieni statusu ani limitów karty, nie skorzysta z usługi BLIK.
  1.  Wykorzystanie usługi Teleserwis - aktywacja usługi następuje w Internet Bankingu lub w Banku, za pomocą kanału można zablokować dostęp do Internet Bankingu, szerszy opis w punkcie Aktywacja usługi Teoleserwis.
     
  2. Za pomocą Aplikacji mobilnej Nasz Bank w opcji:
  • USTAWIENIA → KANAŁY DOSTĘPU – zostaną wyświetlone wszystkie dostępne dla klienta kanały dostępu, również te zablokowane. W celu zablokowania Internet Banking
    należy przesunąć suwak i potwierdzić blokadę dostępu.
  • USTAWIENIA → ZABLOKUJ DOSTĘP DO BANKOWOŚCI ELEKTRONICZNEJ LUB WYLOGUJ →ZABLOKUJ DOSTĘP – zostaną zablokowane wszystkie zdalne dostępy do  bankowości elektronicznej – Internet Banking i Aplikacja mobilna Nasz Bank).

 

Zablokowaną usługę może odblokować:

  1. Operator w banku;
  2. Klient:
  • zablokowaną przez siebie usługę Internet Banking przy użyciu opcji w serwisie bankowości elektronicznej USTAWIENIA → KANAŁY DOSTĘPU I URZĄDZENIA klient może odblokować sam przed opuszczeniem okna, używając przycisku Aktywuj wyświetlonego przy zablokowanej usłudze,
  • zablokowaną przez siebie usługę Internet Banking przy użyciu opcji Aplikacji Mobilnej USTAWIENIA → KANAŁY DOSTĘPU → w celu odblokowania Internet Banking należy przesunąć suwak i potwierdzić zwolnienie blokady.